niedziela, 9 października 2016

Orzechowy FIT sernik

Kilka miesięcy temu w TYM poście pokazywałam Wam przepis na dietetyczny sernik. Dzisiaj przychodzę z kolejnym, ale tym razem...orzechowym! Czyli coś co lubię najbardziej <3 Jest przeeeepyszny! 


Czego potrzebujemy?



Składniki na orzechowy spód: 
ok 3 garście orzechów włoskich, 
łyżka masła orzechowego, 
łyżka oleju kokosowego.



Składniki na spód blendujemy, a następnie wykładamy na posmarowaną olejem blachę. Twaróg mielimy. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy. Pozostałe składniki blendujemy na gładką masę. Następnie dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy. Powstałą masę wylewamy na orzechowy spód. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na ok. 25 min i pieczemy w termoobiegu. Po upieczeniu pozostawiamy na ok. 15 min do wystygnięcia i możemy jeść <3







Jeśli podzielimy ciasto na 10 kawałków to jeden będzie miał tylko 154 kcal w tym: 10g B, 10g T, 6g W ;) 













Smacznego! <3

poniedziałek, 26 września 2016

Jak liczyć kalorie?

Często osoby zaczynające swoją przygodę ze zrzuceniem zbędnych kilogramów nie wiedzą jak się do tego zabrać. Istnieje coś takiego jak kalorie, białka, tłuszcze, węglowodany, ale jak to się ze sobą je ( i dosłownie i przenośni) to już nie do końca wiadomo. Zanim zaczniecie się w ogóle zastanawiać jak liczyć kalorie, zastanówcie się czy jest Wam to teraz potrzebne i czy w ogóle będzie. Dlaczego?


środa, 14 września 2016

Trochę o kaszy jaglanej

Kaszę jaglaną jem od jakiegoś roku. Wcześniej istniał do mnie tylko ryż, makaron i ziemniaki, od czasu do czasu pojawiała się jeszcze kasza gryczana. Na szczęście teraz naprawiłam swój błąd i kasza jaglana pojawia się na moim talerzu przynajmniej co drugi dzień w.. każdej postaci: jako obiad, śniadanie, deser, czy ciasto. Dzisiaj krótko o tym jak ją przygotować, z czym ją jeść, dlaczego jest taka zdrowa, a na koniec przepis jak zrobić te pyszne jaglane babeczki! ;)


środa, 7 września 2016

Fasolowe brownie

Do zrobienia tego 'ciasta' przymierzałam się chyba pół roku. Pewnie ze względu na jego główny składnik, czyli fasolę. Bałam się, że będzie za bardzo wyczuwalna, ale nic z tych rzeczy. I w końcu nadszedł ten czas, zrobiłam je i wyszło pyszne! Jeśli lubicie mocno kakaowe potrawy to Wam też za smakuje. A jeśli nie to wystarczy po prostu...dodać mniej kakao;) 


niedziela, 4 września 2016

Jak wrócić do zdrowego trybu życia po wakacjach?

Wieczory coraz chłodniejsze, dni coraz krótsze, czasu coraz mniej, a to oznacza jedno - wakacje dobiegły końca. Mimo, że dla niektórych to oznacza koniec świata, ja się cieszę. I to nie dlatego, że już skończyłam szkołę :D Wrzesień to dla mnie taki drugi styczeń. Tysiące nowych postanowień i celów aż mnożą się w moim kalendarzu, Przede wszystkim powrót na siłownie! Bo pomimo tego, że w wakacje mamy więcej czasu, to często odpuszczamy treningi, ćwiczenia i jemy niezdrowo. I ja to w 100% rozumiem, bo sama należę do tych osób. Przecież na wakacje nie zabiorę ze sobą pudełek z jedzeniem, nie odmówię sobie lodów, czy gofrów nad morzem, oscypka w Zakopanym, czy pizzy we Włoszech. Na grillu u znajomych nie nałożę talerza warzyw tylko dlatego, żeby nie zjeść kiełbasy. Wakacje to czas odpoczynku nie tylko fizycznego, ale też psychicznego. 
Ale na szczęście dla naszej figury nadchodzi wrzesień i można zacząć od początku. Jak?


wtorek, 30 sierpnia 2016

Domowa&zdrowa nutella

O tym, że nutella jest dobra każdy wie, o tym, że jest niezdrowa, tucząca i zawiera dużo cukru też. Mimo to często ulegamy i dodajemy ją do kanapek, naleśników bądź trafia do naszego żołądka z wielkiej łyżki... Miałam tak dopóki spróbowałam masła orzechowego i nie poznałam przepisu na zamiennik nutelli! 


piątek, 19 sierpnia 2016

Szaszłyki ze szparagów i cukinii

Szparagi i cukinia to zdecydowanie warzywa, które można jeść bez obaw o swoją sylwetkę, bo ich wartość kaloryczna jest niewielka. Ja ostatnio nagromadziłam ich takie zapasy, że powoli kończą mi się pomysły na ich przyrządzanie! Na szczęście same też smakują świetnie, więc na pewno się nie zmarnują.
Dzisiaj mini szaszłyki z cukinii i szparagów posypane serem cramember <3 Świetnie nadają się też na grilla.


niedziela, 14 sierpnia 2016

Omlety nie muszą być nudne #2 - pomysły na omlety

Dzisiaj kolejna odsłona najlepszego, najzdrowszego, najpyszniejszego śniadania, czyli... omletów! Jeśli śniadanie to oczywiście białkowo-tłuszczowe. Nie wiesz co jutro zjeść na śniadanie?
Zapraszam <3


sobota, 6 sierpnia 2016

Tradycyjny obiad w wersji FIT + Jaki jogurt naturalny wybrać?

Każdy ma inną wizję tradycyjnego obiadu. Mi kojarzy się z ziemniakami, kotletem i kapustą :D To jest zdecydowanie mój obiad z dzieciństwa i wtedy mogłabym go jeść codziennie. Teraz oczywiście też nim nie pogardzę ale na co dzień jednak wprowadzam parę zmian!


środa, 3 sierpnia 2016

Ciasteczka owsiane jako szybka FIT przekąska

Nie zliczę ile razy NAGLE naszła mnie ochota na coś słodkiego. Zazwyczaj ratuje się gorzką czekoladą, ale często zamiast niej  w szafkach czają się kupione przez moją mamę michałki, tiki taki czy milka.. Wtedy niezastąpione są własnie takie ciasteczka! Ze składnikami można kombinować na tysiąc sposobów. Dziś mam dla Was wersję z wiórkami kokosowymi <3


środa, 27 lipca 2016

Olej kokosowy - zdrowie, uroda, pielęgnacja.

Dobrze wszystkim znany, ale jeszcze nie przez wszystkich lubiany olej kokosowy możemy już znaleźć w każdym większym sklepie. Niektórych odstrasza ceną, a jeszcze innych faktem, że ulubiony kurczak od dzisiaj będzie pachniał kokosem. A ja? Ja uwielbiam go mimo wszystko i używam..do wszystkiego.
Dlaczego?

wtorek, 19 lipca 2016

Omlety nie muszą być nudne #1 - pomysły na omlety

Gdybym była jakąś potrawą to zdecydowanie byłabym...omletem! I to nie tylko na słodko jak często możecie zauważyć na instagramie, ale też tym na słono, które wybieram na śniadanie kiedy znudzi mi się typowa forma jajecznicy. Właśnie! Sporo osób się zastanawia jak jajecznica może się nie znudzić. A przecież można ją robić na tysiące sposobów i z tysiącami składników używając ich na zmianę!
Dzisiaj mam dla Was 3 pomysły na taką inną jajecznicę - właśnie w formie omleta.
Niedługo będzie więcej, obiecuję! <3


piątek, 8 lipca 2016

Masło orzechowe - pyszne źródło tłuszczy + pomysł na szybkiego omleta

Jestem pewna, że większej części z Was przeszło kiedyś przez myśl jakie masło orzechowe jest niezdrowe. Słone, ociekające tłuszczem i te orzechy, przecież orzechy tuczą?! Błąd. Owszem orzechy charakteryzują się sporą ilością kalorii i tłuszczy ale tych nienasyconych, które szczególnie dobrze wpływają na nasz organizm, o właściwościach przeciwzakrzepowych i obniżających poziom złego cholesterolu we krwi. Orzechy wzmacniają układ nerwowy, krążenia, wpływają korzystnie na pracę mózgu, zmniejszają ryzyko zawału serca, udaru mózgu, cukrzycy typu II i nowotworów.
Więc jakim cudem masło z orzechów może być niezdrowe?



środa, 6 lipca 2016

Śniadania białkowo- tłuszczowe

Pamiętam czasy, kiedy nie wyobrażałam sobie innego śniadania niż mleko z płatkami kukurydzianymi - szybkie, łatwe i pyszne! Później były kanapki, więc też nic skomplikowanego. Moje podejście do śniadań (i w ogóle do jedzenia) zmieniło się na studiach, kiedy to tylko i wyłącznie ja zaczęłam decydować co jem. I wtedy pojawiły się m.in. owsianki! Tak naprawdę to nigdy nie było moje ulubione śniadanie, chociaż usilnie starałam się do niego przekonać. I się przekonałam. Wydawało mi się, że działa na mnie świetnie a uczucie sytości utrzymuje się dłużej. 
Do czasu!


piątek, 1 lipca 2016

Frittata z cukinią i szparagami

Po wypasionej frittacie z tego posta czas na coś szybszego, do czego potrzeba zdecydowanie mniej składników, a jest równie pyszna! Znajdziecie w niej dwa moje ulubione, 'letnie' składniki - cukinie i szparagi - mogłabym je jeść dosłownie codziennie <3
                    Dzisiaj w takiej wersji ;)



Faszerowana cukinia

Sezon na cukinie w pełni! Cieszę się z tego jak dziecko bo mogłabym ją jeść codziennie. Przyznam szczerze, że już powoli brakuje mi pomysłów dlatego dzisiaj stawiam znowu na cukinie faszerowaną ale w innej formie i z trochę innymi składnikami!


niedziela, 19 czerwca 2016

Fit pancakes bananowo - kakaowe

Coś słodkiego, prostego i szybkiego na niedzielny obiad? Naleśniki bananowo - kakaowe! Tak naprawdę sprawdzą się nie tylko na obiad ale i na śniadanie i na kolacje. Proporcje zależą od waszych upodobań i apetytu;)
Ja uwielbiam i mogłabym jeść codziennie!


czwartek, 26 maja 2016

Najszybsze ciasteczka kokosowe!

Powtarzałam już to chyba milion razy ale - uwielbiam wszystko co kokosowe! A tak prostego i szybkiego przepisu aż grzech nie wykorzystać. 
Na długi weekend jak znalazł;)


środa, 20 kwietnia 2016

Ciasto oreo w wersji FIT

Wracam! Z moim ostatnim 'ciasteczkowym' hitem - jagielnikiem oreo. Na święta postanowiłam zrobić coś mniej tradycyjnego i zarazem mającego mniej kalorii. Wyszło przepyszne i na pewno jeszcze nie raz zagości na moim talerzu <3 



sobota, 2 kwietnia 2016

Pasztet z brokuły i fety

Pamiętam, że w liceum uwielbiałam pasztet tak bardzo, że co drugi dzień miałam z nim bułkę. Po pewnym czasie był to mój znak rozpoznawczy;d Oczywiście obowiązkowo musiał być to pasztet pieczony. Teraz jem go zdecydowanie rzadziej, a jak już mam na niego ochotę to piekę go sobie sama. Robiłam już pasztet z ciecierzycę, a teraz przyszła pora na pasztet z brokuły!
Połączenie brokuł i fety jest zdecydowanie idealne <3



sobota, 26 marca 2016

Szybie, fit, wielkanocne babeczki z nadzieniem

Babeczki to coś bez czego Święta Wielkanocne się nie obejdą! Przepisów jest mnóstwo, ja w tym roku postawiłam na coś pysznego, ale i zdrowego i nie posiadającego dużo kcal. Zdecydowanie w święta będzie je czym nadrabiać.. ;) 
Do tego przepis jest tak prosty, a składników tak mało, że dla osób które dopiero dzisiaj biorą się za świąteczne wypieki, będzie jak znalazł! ;)

Babeczki kokosowe 

niedziela, 20 marca 2016

Wpływ diety na stan naszej cery.

Jesteś tym co jesz - chyba każdy słyszał to powiedzenie. O ile wcześniej ludzie nie zwracali na to, aż tak dużej uwagi teraz zaczyna się to zmieniać. Wiele badań pokazuje jak wielki wpływ na nasze włosy, skórę, samopoczucie i funkcjonowanie ma dieta. I chociaż większość z nas próbuje usprawiedliwiać fast-foody, słodycze i chipsy - to nigdy nie będą nasi przyjaciele na dłuższą metę;)
Do rzeczy: CERA - co jeść, czego unikać, dlaczego, po co, jak? 
O tym dalej! ;)

środa, 16 marca 2016

Szybka i zdrowa przekąska - Owsiane kokosanki

Uwielbiam kokosanki! Szczególnie te zrobione samodzielnie w domu, jedzone z jeszcze ciepłą czekoladą! <3 
Dziś mam dla Was zdrowszą alternatywę. Co prawda nie mają w środku biszkoptu, ale dzięki temu robi się dużo szybciej niż te tradycyjne. Idealnie nadaje się do kawy jako zamiennik słodyczy, czy szybka przekąska i są naprawdę przepyszne!


piątek, 11 marca 2016

Weekendowe grzeszki - dietetyczny sernik

Dzisiaj coś dla miłośników sernika. Powiem szczerze, że ja tak naprawdę nigdy za tym ciastem nie przepadałam. Zdecydowanie bardziej wolę ciasta, w których się coś 'dzieje'. Do czasu aż moja mama nie zrobiła sernika z kruchym ciastem i pod tzw. pierzynką!
Dzisiaj mam dla Was wersje odchudzoną mniej lub bardziej, w zależności co kto lubi;)
Zapraszam!


niedziela, 6 marca 2016

Frittata z warzywami i kurczakiem

To danie chodziło za mną już od dłuższego czasu. Specjalnie dla niego jakieś pół roku kupiłam tą formę do pieczenia i nie wiem czemu zrobiłam je dopiero teraz! Początkowo miała być do frittata tylko z warzywami, ale kurczak jak najbardziej do niej pasował. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie dodała wszystkich możliwych warzyw, które miałam w lodówce. I dobrze zrobiłam, bo wyszła przepyszna. Jeśli ktoś tak jak ja uwielbia jajecznice i omlety nie tylko te tradycyjne z boczkiem i cebulką to zapraszam!


wtorek, 1 marca 2016

Miesiąc bez pszenicy - moje spostrzeżenia

Przychodzę dzisiaj do Was z obiecanym postem podsumowującym mój miesiąc bez pszenicy. Nie powiem, było to dla mnie nie lada wyzwanie. Udało mi się, czy nie? Co jadłam, czego unikałam? O tym dalej ;)


niedziela, 14 lutego 2016

Pomysł na szybki obiad - kurczak ze szpinakiem i kaszą jaglaną

Przygotowując ten obiad nie miałam kompletnie żadnego pomysłu, dlatego wzięłam to co miałam pod ręką i wyszło całkiem pysznie! Jak zwykle niezawodny szpinak, który uwielbiam i mogłabym dodawać do wszystkiego, kurczak, szparagi i kasza jaglana z którą się ostatnio nie rozstaje.
20 min i obiad gotowy! <3



czwartek, 11 lutego 2016

Dlaczego warto jeść jajka? Pomysł na jajecznice

 Jajecznica to zdecydowanie moje ulubione śniadanie. Do tego obowiązkowo dodatki, najlepiej wszystko co mam w lodówce. Dzięki temu, że ciągle je zmieniam - jajecznice mogłabym jeść codziennie! Według naukowców jajecznica to też najzdrowsze śniadanie. Działa na jeden z ośrodków mózgowych, który odpowiada za czujność i produkcje energii w organizmie.
Nie można sobie wyobrazić lepszego rozpoczęcia dnia dla naszego organizmu od śniadania na bazie jajek ;)


wtorek, 9 lutego 2016

food book #3 Dieta bez pszenicy


Dawno takiego postu nie było, aż dziwne, bo bardzo je lubię przygotowywać! Wtedy staram się, żeby moje posiłki nie tylko mi smakowały, ale i ładnie wyglądały i prezentowały się na zdjęciach :D 
Poza tym chcę pokazać jak wygląda moja dieta bez pszenicy. Tak naprawdę muszę się trochę namęczyć, żeby  skomponować posiłki. I nie chodzi tu wcale o wybór produktów, bo wbrew pozorom wybór jest ogromny i to właśnie teraz moje posiłki są o wiele bardziej urozmaicone. Odkąd interesuje się bardziej dietetyką moją małą obsesją jest przygotowanie zbilansowanych posiłków, indywidualnie pode mnie, pod moje zapotrzebowanie energetyczne, białka, węglowodany, tłuszcze. Na szczęście bardzo to lubię i z dnia na dzień idzie mi coraz lepiej ;)
A teraz do rzeczy! ;)