niedziela, 9 października 2016

Orzechowy FIT sernik

Kilka miesięcy temu w TYM poście pokazywałam Wam przepis na dietetyczny sernik. Dzisiaj przychodzę z kolejnym, ale tym razem...orzechowym! Czyli coś co lubię najbardziej <3 Jest przeeeepyszny! 


Czego potrzebujemy?



Składniki na orzechowy spód: 
ok 3 garście orzechów włoskich, 
łyżka masła orzechowego, 
łyżka oleju kokosowego.



Składniki na spód blendujemy, a następnie wykładamy na posmarowaną olejem blachę. Twaróg mielimy. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy. Pozostałe składniki blendujemy na gładką masę. Następnie dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy. Powstałą masę wylewamy na orzechowy spód. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na ok. 25 min i pieczemy w termoobiegu. Po upieczeniu pozostawiamy na ok. 15 min do wystygnięcia i możemy jeść <3







Jeśli podzielimy ciasto na 10 kawałków to jeden będzie miał tylko 154 kcal w tym: 10g B, 10g T, 6g W ;) 













Smacznego! <3

poniedziałek, 26 września 2016

Jak liczyć kalorie?

Często osoby zaczynające swoją przygodę ze zrzuceniem zbędnych kilogramów nie wiedzą jak się do tego zabrać. Istnieje coś takiego jak kalorie, białka, tłuszcze, węglowodany, ale jak to się ze sobą je ( i dosłownie i przenośni) to już nie do końca wiadomo. Zanim zaczniecie się w ogóle zastanawiać jak liczyć kalorie, zastanówcie się czy jest Wam to teraz potrzebne i czy w ogóle będzie. Dlaczego?


środa, 14 września 2016

Trochę o kaszy jaglanej

Kaszę jaglaną jem od jakiegoś roku. Wcześniej istniał do mnie tylko ryż, makaron i ziemniaki, od czasu do czasu pojawiała się jeszcze kasza gryczana. Na szczęście teraz naprawiłam swój błąd i kasza jaglana pojawia się na moim talerzu przynajmniej co drugi dzień w.. każdej postaci: jako obiad, śniadanie, deser, czy ciasto. Dzisiaj krótko o tym jak ją przygotować, z czym ją jeść, dlaczego jest taka zdrowa, a na koniec przepis jak zrobić te pyszne jaglane babeczki! ;)


środa, 7 września 2016

Fasolowe brownie

Do zrobienia tego 'ciasta' przymierzałam się chyba pół roku. Pewnie ze względu na jego główny składnik, czyli fasolę. Bałam się, że będzie za bardzo wyczuwalna, ale nic z tych rzeczy. I w końcu nadszedł ten czas, zrobiłam je i wyszło pyszne! Jeśli lubicie mocno kakaowe potrawy to Wam też za smakuje. A jeśli nie to wystarczy po prostu...dodać mniej kakao;)