sobota, 6 lutego 2016

Dieta bez pszenicy? Dlaczego warto?

Ostatnio na zajęciach oglądałam filmik Iwony Wierzbickiej - ajwen "10 zasad jak skutecznie schudnąć". Oczywiście jak każda kobieta jestem na wiecznej diecie (zazwyczaj od poniedziałku;)), i jak zobaczyłam tytuł z ciekawością oglądałam. Po tym filmiku zaczęłam się zastanawiać, co w ogóle można jeść, ale nie o tym teraz. Najbardziej zaciekawiła mnie pierwsza zasada, a mianowicie 'wyrzuć pszenicę'. Dla mnie - wielbicielki makaronów, chleba to było wręcz niemożliwe, bo mimo, że jem tylko pełnoziarniste produkty to dalej w nich jest ta nieszczęsna pszenica. Postanowiłam jednak spróbować, a pomogło mi w tym gruntowne przeszukanie internetu. Dlaczego?







Ciężko mi było uwierzyć w to, że zboża, te które jedli nasi dziadkowie, rodzice, nawet te pełnoziarniste, które przecież uznawane są za zdrowe, wcale takie nie są. Otóż pszenica 50 lat temu miała 14 chromosomów, a ta którą jemy teraz po wielu modyfikacjach ma ich aż 42! Dlatego też u wielu osób wywołuje problemy trawienne, objawy nietolerancji, alergie, bóle głowy, bezsenność, zmęczenie, depresje, wzdęcia czy zaparcia.
A dlaczego tak się dzieje?








Pszenica powoduje uszkodzenie naszych komórek, zakłóca reakcje naszego ciała na cukier, przyspiesza tycie, zwiększa ryzyko cukrzycy, a oprócz tego szybciej się starzejemy. Dzieje się tak przez amylopektynę, która podnosi znacząco poziom cukru we krwi szybciej niż jakikolwiek inny węglowodan np. biały cukier, czy nawet batonik snickers!
Oprócz tego, że będziemy się wolniej starzeć, wyeliminowanie pszenicy spowoduje spadek wagi i to nawet nie zamierzony! Powodem tycia są również duże i częste skoki cukru we krwi, przez które organizm musi dostarczyć więcej insuliny, a co za tym idzie - więcej tkanki tłuszczowej.











Poza tym - gluten. Chyba nie ma osoby, która by o nim nie słyszała. Gluten jest jednym z najbardziej szkodliwych dla zdrowia białek, ponieważ zawiera dwa zabójcze dla człowieka składniki: gliadynę - to ona nasila apetyt, wywołuje napady głodu, uzależnia od jedzenia chleba i innych wypieków, i aglutyninę - która może uszkodzić jelita, wywołać reumatoidalne zapalenie stawów oraz celiakię.
Co w takim razie daje dieta bez pszenicy?






Przede wszystkim ODCHUDZA - nasza waga w wielu przypadkach zależy właśnie od dobrego odżywiania, niekoniecznie od ruchu. Osoby, które odrzucają pszenicę chudną ok. 12kg w ciągu pół roku! Jeśli oczywiście mają z czego;)
Leczy choroby z autoagresji, czyli m.in łuszczyce, niedoczynność tarczycy, Hashimoto. Leczy z problemów skórnych, oddechowych. poprawia pracę mózgu, przynosi ulgę w dolegliwościach stawów. Dlatego osoby borykające się z tymi problemami, powinny jak najszybciej rozważyć odstawienie pszenicy.




Jeśli jeszcze Cię nie przekonałam zobacz TEN artykuł na którym się wzorowałam. Mnie przekonał w 100 % i od prawie tygodnia nie miałam nic pszennego w ustach. Mój mały eksperyment będzie trwał miesiąc, bo po tym czasie można już zauważyć zmiany. Na pewno dam znać! ;)


Pozdrawiam! ;)

Więcej inspirujących zdjęć oraz motywacji  FACEBOOK  i  INSTAGRAM



15 komentarzy:

  1. Świetny post! I jakie ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny post! jednak wartko nie jeść pszenicy-a nawet o tym nie wiedzialam, haha :D
    ładne zdjęcia ♥

    http://by-aleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę fajny wpis :) Ja nie wyobrażam sobie życia bez pszenicy :( Chociaż widać, że naprawdę warto ją odstawić :P
    Super stylka i przepiękne włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Też jestem za dietą bez pszenicy! :)
    Świetne zdjęcia :*
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. W tak razie co jeść. Jaki chleb? Jeśli wiesz to podaj mi konkretną markę. Zachwyciłas mnie tym postem, nigdy z taką ciekawością nie czytałam postu o diecie. Czekam, aż napiszesz wiecej za miesiąc. Pozdraiwam, ps jesteś śliczna! <3
    justfashion-justpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się w ogóle ograniczyć pieczywo, ale jeśli naprawdę mam wielką ochotę na kanapki to jem chleb żytni na zakwasie :)
      niedługo dodam post o tym co jem w ciagu dnia ;)
      I bardzo dziękuję za miłe słowa! :*

      Usuń
  6. Nie wiedziałam że pszenica tak źle wpływa na nasz organizm :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powinnam tego spróbować! :)
    Ślicznie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Diety tak jak i modą zmieniaja się co chwilę. Ostatnio byłam na wykładzie z dietetyki na UM i naukowcy aż tak restrykcyjnie do tego nie podchodzą. Owszem jeśli dania z pszenicy i gluten Ci szkodzą to trzeba z nich zrezygnować lub wyrzucić z diety. Ale jeśli nie masz żadnych dolegliwości? Owszem nie jest ona tak naturalną jak lata temu ale wychodząc z takiego założenia to żadnych warzyw i owoców ani mięsa nie powinniśmy jeść. A tym bardziej soi ani ryżu bo to najbardziej zmodyfikowana żywność na świecie. Ja do takich rewelacji podchodzę z dużym dystansem bo na nich po prostu ktoś nieźle zarabia - ten kto to wymyślił, napisał książkę a także producenci żywności. Ja po prostu wybieram produkty pełnoziarniste z różnego rodzaju zbóż .

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyglądasz! Super kurtka i sweterek :-) Słyszałam o diecie bez pszenicy, że ponoć daje fajne rezultaty, ale jakoś nigdy nie miałam okazji jej przetestować na sobie...

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam tego wszystkiego o pszenicy! Świetnie, że dodajesz takie posty, bo staram się zdrowo odżywiać :)

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie wyglądasz, ramoneska cudowna <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nap ewno przecztam artykuł zainteresowałaś mnie tym ;)
    piękne zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
  13. ŁOooo matko, nawet nie wiedzialam tych wszystkich rzeczy heheeh bardzo mądry i przydatny post ! :) :)

    Świetny zestaw, luz i wygoda przede wszystkim, ale wciąż jest modnie i stylowo- i przede wszystkim nie przekombinowane, jak to bywa na większości blogów- te dziewczyna powinny brać z Ciebie przykład :)
    super ramonka <3

    i bardzo ladnie masz nakręcone wlosy- tak delikatnie, romantycznie :)

    udanej niedzieli :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealnie dobrana szminka do twarzy! :) wspólna obserwacja? :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj, pewnie zrobię to samo;)