środa, 22 lipca 2015

przepis na najpyszniejszą sałatkę grecką


tym poście obiecałam Wam przepis na sałatkę, która skradła moje (i nie tylko) serce, a mianowicie przepis na sałatkę grecką. Co prawda trochę zmodyfikowaną, bo w tej tradycyjnej z tego co mi wiadomo nie ma kurczaka, ale dzięki niemu jest ona bardziej syta. 
Zazwyczaj jak ją robię z tej ilości składników to na następny dzień już jej nie ma, więc jeśli potrzebujecie na jakąś imprezę to proponuje zrobić jej trochę więcej;)




Czego potrzebujemy?

jeden brokuł
pierś z kurczaka
puszka kukurydzy
słoik oliwek
ser feta
przyprawa kebab

SOS:
jogurt naturalny
pieprz, sól
pół ząbka czosnku
pół łyżki majonezu
oliwa z oliwek

Sposób przygotowania:



1. Brokuł dzielimy na małe różyczki, myjemy i gotujemy w osolonej wodzie do delikatnego zmięknienia.
Kurczaka kroimy w kostkę i smażymy na patelni z dodatkiem przyprawy kebab.



2. Oliwki kroimy na małe kawałki.


3. Fetę kroimy w kostkę.


4. Jeśli chodzi o przygotowanie sosu to mieszamy wszystkie składniki. Na koniec dodajemy porcjami  ok. 4,5 łyżek oliwy z oliwek co chwile mieszając. 



5. Na koniec wszystko mieszamy.




I gotowe! 
Jak widzicie sałatka jest banalna i szybka w wykonaniu, a naprawdę bardzo pyszna i warta wypróbowania - POLECAM!;)



64 komentarze:

  1. Muszę spróbować, uwielbiam wszystkie sałatki !;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda, wypróbuję wersję, ale bez mięsa :)
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. wiem, że sałatka grecka sklada sie głównie z oliwek, ale bez chyba tez mozna? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja samych oliwek tez nie lubię ale w tej salatce są naprawde pyszne;)

      Usuń
  4. jeju pysznie to wygląda!
    ale ja niestety za oliwkami nie przepadam i bym ich nie dawała :D

    http://kamila-mazur.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwki w tej salatce są przepyszne!;)

      Usuń
  5. Wygląda naprawdę przepysznie!
    Ja już obserwuje, a ty ?

    http://graybody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda pysznie, choć nie lubię oliwek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie. Mam nadzieje, że bez kukurydzy też będzie dobra bo nie przepadam...
    może obs za obs? Ja już
    sasy-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam kukurydzę i nie wyobrażam sobie tej sałatki bez niej, ale możesz spróbować;)

      Usuń
  8. Wygląda bardzo smakowicie. Nie lubię oliwek, ale i bez nich pewnie rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurcze, wygląda smacznie, ale greckie jedzenie to nie moja działka, nie przepadam za nim. Nie lubię brokuł, sera feta i oliwek. Za to zaciekawił mnie sos, więc... w sumie mogłabym zjeść tego kurczaczka, kukurydzę i sos *.*
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sos jest przepyszny. Dokladnie nazywa sie aioli;)

      Usuń
  10. Mniam! Faktycznie musi być przepyszna. Na pewno skorzystam z Twojego przepisu. :)
    Pisałaś u mnie na blogu o wspólnej obserwacji, także ja już obserwuję. Teraz zapraszam do siebie.

    Pozdrawiam,
    Birginsen.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam sałatkę grecką, a Twoja prezentuje się naparwdę świetnie !;)

    OdpowiedzUsuń
  12. mmmm ! Pysznosci ! <3


    www.konieczkoo.blogspot.com u mnie warzywne omleciki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. www.konieczkoo.blogspot.com u mnie " co to jest ten zdrowy styl zycia "

      Usuń
  13. love this post :)

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam sałatkę grecką, ale ja robię trochę inaczej. Mix sałat, pomidorki koktajlowe, oliwki, feta, cebula czerwona, sosik z oliwy z oliwek i różne przyprawy :) z kukurydzą i kurczakiem jeszcze nie jadłam.

    |Blog- Polne-Maki|

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przepis na pewno spróbuje zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takiej greckiej jeszcze nigdy nie widziałam! Wygląda niesamowicie!

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa wersja, z brokułami sałatki jescze nie jadłam . Musze wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam sałatkę grecką! ja już dodałam do obs :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ale apetycznie wygląda! uwielbiam wszystkie sałatki <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam wszelkiego rodzaju sałatki, więc chętnie wypróbuję ten przepis. W szczególności, że całość prezentuje się niezwykle smakowicie :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  21. ja brokuły kocham:) pytałas o obserwacje ale chyba juz sie obserwujemy przynajmniej JA tak:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem wielką miłośniczką sałatek, a to połączenie bardzo mi się spodobało więc z pewnością przygotuję taką niebawem :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajny przepis i post :D
    Pytałas o wspólna obserwację, ja już obserwuje <3
    http://rassbery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zrobiłam kiedyś bardzo podobną, fajnie że przypomniałaś mi ten przepis :) Jest bardzo fajny nawet jako dodatek do grilla albo obiadu na tarasie. Tylko w moim nie było brokułów ale zawsze warto wypróbować coś nowego. Zwłaszcza że brokuły są mega zdrowe :)
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie: www.homemade-stories.blogspot.be/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowe i pyszne, a w tej salatce to one dodają najwięcej smaku;)

      Usuń
  25. Super przepis, muszę koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  26. Sałatka na pewno pyszna,wygląda smakowicie;))

    OdpowiedzUsuń
  27. pysznie wygląda :)


    potrzebuje kliknięć pomożesz będę wdzięczna :)
    http://natalia004j.blogspot.com/2015/07/dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  28. wygląda pysznie, a smakuje pewnie jeszcze lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pysznie wygląda może zrobię i spróbuje ale bez oliwek bo nie przepadam za nimi. Zapraszam do mnie...

    OdpowiedzUsuń
  30. Mniam! Z chęcią zjadłabym taką sałatkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję za komentarz na moim blogu ! Wygląda przepysznie :)

    Ja już obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga: http://dosiadudkowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda smacznie, aż kiedyś próbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ale zgłodniałam! Uwielbiam wszystkie składniki, więc na pewno ją zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ale bym sobie teraz taką zjadła :) P

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam takie sałatki. Często sama robię podobną, tyle że bez oliwek, bo nie przepadam za nimi :)
    Pozdrawiam.
    http://nada--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. kocham brokul polaczony z feta! Wyprobuje przepis na pewno! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. wygląda pyszni ;)
    http://eunikovakinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. mniam, narobiłaś mi smaka:D
    pytałaś o wspólną obserwację, ja juz.

    sidhexx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Jasne że obserwujemy, naprawdę podoba mi się Twój blog ;) Ja już.

    come-carpe-diem-baby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Wygląda bardzo apetycznie :)))
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Może nawet bym się przezwyciężyła i zjadła brokuły. Pytałaś o obs, więc zacznij i daj znać.
    U mnie nowy post, zapraszam.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Robię dziś!!! Jezu, ale jestem głodna! :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Wygląda pysznie! Nie dawno robiłam całkiem podobną, tylko bez oliwek :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. aż mi ślinka cieknie. Kocham wszystko co ma brokuły i fetę <3
    http://kosmetycznyzoltodziob.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. I jak tu nie podjadać :P Super prosty pomysł na pyszną sałatkę, jaki moje poprzedniczki już czuję jej smak ach mniam ❤

    pozdrawiam
    http://missmoonlight-pl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam sałatkę grecką, ogólnie bardzo lubię sałatki;>

    Obserwuję <3

    www.kwietniowaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny przepis! Pytałaś o obserwację ;) ja już obserwuję :))

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj, pewnie zrobię to samo;)