niedziela, 3 maja 2015

Jak zdrowa dieta wpływa na nasze życie?

Często słyszymy stwierdzenie pełne smutku i żalu: "Jestem na diecie".  Nie mogę zjeść tego, tamtego i owego. Decydujemy się na radykalne zmiany w odżywianiu, zazwyczaj tylko po to, żeby schudnąć, a najgorsze w tym jest 'przejście na dietę' tylko na pewien okres czasu. Niestety tak nic nie zdziałamy. Musimy zdecydować się na zdrowe odżywianie już na zawsze, a polepszy się nie tylko nasza figura, ale też (i przede wszystkim) nasze życie;)




Pokarm dostarcza nam składników odżywczych i energii do życia, zatem to co wybierzemy do jedzenia ma ogromny wpływ. Zupełnie inaczej działa na nas jedzenie świeże i nieprzetworzone w porównaniu do tego które jest przetworzone, barwione, zawierające chemie, pestycydy, czy dodatki.



Od malutkiego dziecka uczymy się łączyć dobre jedzenie z emocjami, ciepłem, miłością, bliskością i poczuciem bezpieczeństwa. Nie bez przyczyny tak bardzo lubimy święta, bo oprócz wolnego czasu, rodzinnych odwiedzin na stole leży peeełno pyszności.



Wszystkim zależy na zdrowym wyglądzie, na pięknej, promiennej skórze, gładkiej cerze. A ona odzwierciedla wszystko to co zjadamy i wypijamy. Nie ważne jakich kosmetyków użyjemy, skóra musi być odżywiona i nawodniona od środka!



Zdrowe i racjonalne odżywianie jest szczególnie ważne, kiedy uprawiamy różnego rodzaju sporty. Jeśli chcemy wykorzystać maksymalnie nasze możliwości musimy dostarczyć organizmowi jak najwięcej składników odżywczych. A kiedy połączymy diete i aktywność fizyczną mamy zagwarantowany komfort życia, a i będziemy się wolniej starzeć..;)




To jak się odżywiamy bardzo wpływa na nasze radzenie sobie ze stresem. Podczas długotrwałego stresu obniża się poziom serotoniny, która wpływa na nasz nastrój. Nasz organizm jej nie produkuje, a zatem musimy ją sami dostarczyć. Znajdziemy ją w pełnowartościowym białku: jajku, rybach, serze, twarogu oraz mięsie.




 Kto nie chce być sprawny intelektualnie całe życie? Pewnie nikt;) Sami możemy o to zadbać dostarczając odpowiednią ilość żelaza, które odpowiada za transport tlenu do mózgu. Dzięki temu nie tylko będziemy sprawni intelektualnie, ale nie grozi nam osłabienie, zmęczenie, przygnębienie. Więc nie pozostaje nam nic innego jak jeść dużo ryb, głównie łososia, makreli, śledzi, orzechów, jaj. 


Dopiero właściwe odżywianie spowoduje pełne zaangażowanie i realizowanie się w naszej pracy, czy pasji. Jeśli nasz organizm nie domaga się dostarczenia ważnego składnika odżywczego, a tym samym nie doskwiera nam głód, nasza kreatywność i produktywność rośnie.


sukienka, sweter - sh

Pozdrawiam i zapraszam na mojego instagrama ;)

42 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy post :) zdjecia rowniez bardzo ladne. sliczna sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ile ja się już na ten temat nasłuchałam... mając w domu męża lekarza:) ale zgadzam się z tym wszystkim co napisałaś w 100%:)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna sukienka, lubię motyw kwiatowy, w szczególności na sukienkach :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak bardzo ważna jest nasza dieta:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dieta jest naprawde bardzo wazna :)
    sliczne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post, myślę ,że wielu zagubionym rozjaśniłaś sprawę :) Ja staram się jeśc zdrowo od styczna,i obiecałam sobie ,że obecny miesiąc będzie całkowicie wolny od słodyczy - chcę zobaczyć jak to na mnie wpłynie. Zdjęcia prześliczne !


    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ! ♥ buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zamiast diet przestawiłam się na zdrowe odżywianie - i jest o wiele lepiej;) zdrowe odżywianie jest bardzo ważne dla naszego organizmu:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię, gdy ktoś mówi, że jest na diecie. Zdrowa dieta powinna być stylem, sposobem na życie! Nie inaczej. :) Bardzo ładnie wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  9. dla mnie dieta nie wiążę się z wyrzeczeniami. Tyle pyszności można jeść z owocami, warzywkami, rybkami i mięskiem. Naleśniki pełnoziarniste i inne takie <3 pycha.
    Dbanie o własne zdrowie to najlepsza inwestycja na przyszłość.
    Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękna jak zawsze :*
    ah zdrowa dieta, chęć jest ale nie mam silnej woli co do ograniczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O TAAAAK!

    Ola
    FASHIONDOLL.PL

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę przejść na zdrowy tryb :))
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. wszystko jest dla ludzi, trzeba znać umiar i jeść tak żeby to zdrowe produkty przeważały w naszej diecie a nie śmieciowe żarcie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wyobrażam sobie bym miała nie jeść zdrowo, to jest jak "uzależnienie", nie rozumiem jak moje koleżanki zachwycają sie jedzeniem z McDonaldu, ja nawet patrzeć na to jedzenie nie potrafię. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawyki żywieniowe trzeba zmieniac powoli i na stałę bo inaczej nie ma efektu :)
    ładna sukienka

    OdpowiedzUsuń
  16. nie używam diet i nigdy nie będę używać,wolę się zdrowiej odżywiać i raz na miesiąc zjeść czekoladę lub coś słodkiego,niż katować się..
    każdy robi jak chce,ale trzeba znać umiar tego co się robi.
    śliczna sukienka ;)


    http://foreveryoungxdo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. mądry wpis - tak to właśnie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja bym pewnie mogła na chwilę zrobić dietę i wróciłabym do fastfoodów, które tak uwielbiam hah! :) Przepiękna sukieneczka :*

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja jeszcze nigdy nie byłam na diecie. Jem to co lubie, ale mam też jakiś umiar i polecam takie podejście! :P

    OdpowiedzUsuń
  20. ojj zdrowe odzywianie bardzo dobrze wplywa na nasze zycie, no ale ciezko oprzec sie pokusom! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Problem w tym, że ludzie często myślą, że zdrowa dieta jest tylko po to aby zrzucić kilogramy a nie do końca powinien być to argument.

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja staram się zdrowo gotować, ale gubi mnie miłość do słodyczy.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dieta jest bardzo potrzebna, ale powinna to być zdrowa, a nie jak głodówka!


    ~ M Y B L O G

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post! Poklikasz w linki w ostatnim poście? To dla mnie baaaaaaardzzo ważne! Ja w zamian zaobserwuję Twojego bloga :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post:) Też staram się zdrowo jeść, zaczęłąm pić zieloną herbatkę a dziś na obiad miałam szpinak z makaronem i kuurczakiem w śmietanowym sosie! <3 przepyszne.
    vickey1444.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja właśnie muszę zacząć ćwiczyć i ograniczyć jedzenie:)
    Pytałaś o obserwację,ja już obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzięki za komentarz ;)
    Bardzo fajny i ciekawy blog! Ja też staram się kontrolować to co jem chociaż czasem sobie odpuszczam :)

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja staram się utrzymywać zdrowy tryb życia w tygodniu- myślę w szczególności o diecie, w weekendy pozwalam sobie na co nieco:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam sport! bardzo przydatny wpis :) będe bywała tutaj częściej. Promieniejesz na zdjęciach. pozdrawiam

    http://pocomiwiecejx3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. piękne i świetny post :) <3 kocham być fit
    zapraszam do mnie http://365daysinblack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawy post i bardzo ładne zdjęcia, śliczna sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja od dłuższego czasu zdrowo jem i zrezygnowałam z mięsa, czuję się o niebo lepiej !

    OdpowiedzUsuń
  33. pięknie się prezentujesz :)
    zdrowe odżywianie to podstawa :)

    pytalas o wspolna obs, jasne :)
    zacznij i daj znac :*
    http://similarose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. super fotki ;)
    zapraszam na nowego bloga http://patrycjapardej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Hi :D Lovely outfit :D

    I don't knew your blog but I really liked the content . And if we replaced followers? If you follow me on GFC I follow back! :D

    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  36. mam takie małe pytanko, od kiedy blogujesz? odpisz pod moim komentarzem, na pewno niedługo zobacze! :)
    + poklikasz w linki? byłoby miło :) --> Kliknij śmiało! A i obserwacje mile widziane! Czasem się odwdzęczam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Love your blog!!!
    Started following your blog via GFC, would you like to follow me?

    ≂Angeℒ ica≂
    Habanero Blog

    OdpowiedzUsuń
  38. super zdjęcia! Promieniejesz! :)
    pozdrawiam
    http://typical-writers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj, pewnie zrobię to samo;)