niedziela, 31 maja 2015

chili con carne


Zakochałam się w tym daniu, kiedy ostatnio je spróbowałam u mojej koleżanki. Postanowiłam jak najszybciej zrobić to cudo sama i..zrobiłam. Jeśli mam być szczera to moje wyszło troszeczkę gorsze, może dlatego, że jak próbowałam je pierwszy raz to byłam mega głodna. A wiadomo, jak człowiek jest głodny to wszystko smakuje bardziej!  Być może mniej przyprawiłam, a być może dlatego, że zapomniałam dodać kukurydzy. Mimo tego i tak jest bardzo pyszne, sycące i zrobię je jeszcze na pewno nie raz;) 
Zatem jeśli lubicie meksykańską i hiszpańską kuchnie zapraszam do dalszej części posta!



Czego potrzebujemy?
(ok. 5 porcji)


500 g mielonego mięsa wieprzowego
puszka fasoli
puszka pomidorów
puszka kukurydzy
cebula
3-5 ząbków czosnku
1 łyżeczka oregano
2 łyżeczki papryki słodkiej
pieprz, sól
oliwa z oliwek

+ 2 saszetki ryżu / tortilla
Ja robiłam wersje obiadową z ryżem. Wersja z tortillą świetnie sprawdzi się na wieczorną imprezę;)



Sposób przygotowania:



Cebule i czosnek kroimy w kosteczkę (w moim przypadku bez łez się nie obyło!)

1.  Cebulę podsmażamy na oliwie z oliwek, kiedy już się trochę zarumieni dodajemy czosnek
2. Następie dodajemy przyprawy - oregano i słodką paprykę
3. Po ok 20 sekundach, kiedy przyprawy oddadzą swój aromat wrzucamy mięso. Solimy i pieprzymy.
4. Kiedy mięso będzie już usmażone dodajemy paprykę. Mieszamy.

1. Dodajemy pomidory z puszki.
2. Następnie dusimy wszystko pod przykryciem 20-30 min (w zależności ile mamy czasu)
3. Dosypujemy odcedzoną fasole i dusimy całość przez kolejne 10 min
4. Na koniec dodajemy ryż i mieszamy wszystko.



I gotowe!




Smacznego!


A już w następnym poście efekty współpracy z  fashionbutique!

38 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie i pewnie tak smakuje! Pewnie jakbym jadła mięso mielone to byłby to mój jutrzejszy obiad :)

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ummm jak to wygląda! Zdecydowanie moje kulinarne klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka! :) jeszcze nigdy nie jadlam z kukurydza :o

    OdpowiedzUsuń
  4. smacznie to wygląda :)
    http://sayhellomardam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi narobiłaś ochoty :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  6. zawsze to danie było w simsach i nie wiedziałam co to :D

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie dania <3 Oh, aż głodna się zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mięso wieprzowe zamieniłabym na kurczaczka i pychotka!:D
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo apetycznie!
    PS. Masz świetną profilówkę :)
    Zapraszam do siebie, może wspólna obserwacja? http://wobiektywiezycia.blogspot.com/
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam chili con carne! Nabrałam na nie ochoty i muszę zrobić w najbliższych dniach :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda super!!:))

    www.beclassybyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tego typu dania, nie tylko dlatego, że bardzo mi smakują, ale również dlatego że można takie potrawy jeść oczami.

    Zapraszam na mojego bloga poświęconemu Natalii Oreiro, liczę że wpadniesz i zostawisz po sobie jakiś ślad. Mam nadzieję, że Ci się spodoba i będziesz moim regularnym gościem :)
    natalia-oreiro-pl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda smakowicie, muszę wypróbować :)
    Pytałaś o wspólną obserwację, więc dodaję do obserwowanych :)

    Pozdrawiam, http://monyikafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam to danie <3

    http://ylyys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie :D chociaż ze mnie taka kucharka, jak baletnica, to chyba będę musiała wypróbować tego dania :) za kilka dni zacyznam urlop, więc akurat będzie okazja na eksperymentowanie :P hehe
    Super ! :) i chyba w miarę syzbko je się robi, prawda? :)

    Kochana, czy mogłabym Cię prosić o kliknięcie w linka w poście oraz baner Romwe?
    z góry bardzo dziękuję i jeśli będę mogła odwdzięczyć się tym samym, to pisz :)
    Pozdrawionka :)Daria


    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie wygląda,na pewno bardzo smaczne :).
    Zapraszam:
    Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie podsunęłaś mi pomysł na jutrzejszy obiad, bo nie chciałam kolejny raz wykorzystywać mięsa mielonego do spaghetti.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie dla mnie, jestem weganką :)
    http://ff-fabfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. nie lubię fasoli, ale tak na pewno jest pyszne! :)
    http://o-c-z-k-o.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie jadłam, muszę spróbować ;)
    Zaproponowałaś wspólną obserwację, ja już i liczę na uczciwy rewanż :)
    Zapraszam również na rozdanie! ;3
    gabissxv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. super przepis wygląda super
    Obserwuje
    http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam, ale dawno nie jadłam :) Aż mnie teraz naszła ochota :D
    Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post!
    Pytałaś o wspólną obs, ja już i czekam na uczciwy rewanż :)

    -> deathbeds19.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj, pewnie zrobię to samo;)