poniedziałek, 13 kwietnia 2015

my lazy day I

Zazwyczaj każdy dzień wygląda inaczej. Ale niektóre schematy się powtarzają, szczególnie w przypadku wolnych dni. Wtedy pozwalamy sobie na lenistwo i przyjemności. Fajnie jeśli te przyjemności możemy połączyć z czymś pożytecznym dla nas, dla naszego ciała, rozwoju, czy dobrego samopoczucia. 




Jak wygląda taki mój dzień?

  • Każdy dzień staram się zaczynać szklanką ciepłej wody z cytryną. Przygotowanie tego napoju zajmuje 30 sekund, a przynosi bardzo wiele korzyści.

     Poprawia trawienie, zwiększa metabolizm, wydłuża uczucie sytości po posiłkach oraz zmniejsza wydzielanie insuliny, to wszystko pomaga nam zrzucić zbędne kilogramy.





Gdy wiemy, że czeka nas stresujący dzień woda z cytryną będzie bardzo pomocna. A to dlatego, że kiedy się stresujemy gwałtownie spada nam poziom witaminy C. Więc dodatkowa dawka będzie potrzebna. Oprócz tego czujemy się zrelaksowani, wzrasta nam energia i siły.




Zawarte w cytrynie olejki eteryczne pomagają też łagodzić bóle zębów i stany zapalne dziąseł. Odświeża też nasz oddech!

Ważną, szczególnie dla nas kobiet, zaletą jest poprawa wyglądu naszej skóry. sok z cytryny pomaga zmniejszyć wypryski, spłyca zmarszczki, rozjaśnia blizny i plamy. Nasza skóra jest promienna i jasna!


  • Kolejnym, najważniejszym punktem jest śniadanie.
    Kiedy mam wolny dzień mogę dłużej poszaleć w kuchni i zazwyczaj stawiam na jajecznice, omleta z warzywami lub omleta owsianego. Zdrowo smacznie i sycąco, czego chcieć więcej?;)


Do śniadania obowiązkowa zielona herbata ulubiony serial - relaks gwarantowany!
Przepis na przepyszny omlet owsiany znajdziecie w tym poście.
  • Ćwiczę zazwyczaj 5x w tygodniu od poniedziałku do piątku na siłowni. W weekendy staram się odpocząć i zregenerować mięśnie, ale czasami czuję potrzebę poćwiczenia i wyrzucenia z siebie złej energii;)



W czasie ćwiczeń zapominam o całym świecie, o problemach, zmartwieniach. Włączam głośno muzykę i całkowicie się wyłączam. Uczucie po treningu jest cudowne, człowiek jest szczęśliwy, spełniony. Kto ćwiczy ten wie!


  • Po zakreśleniu najważniejszych punktów czas na kawę!




Mimo ogólnego przekonania, że jest niezdrowa, co niekoniecznie jest prawdą - zapraszam tu, nie mogłabym z niej zrezygnować. Jest przepyszna i pobudza mnie do dalszego działania. 




Niestety często do kawy skuszę się na coś słodkiego. Prawie zawsze stawiam na gorzką czekoladę. Moją ulubioną jest gorzka ze skórką pomarańczy z biedronki. Na zdjęciu jest inna, ale też przepyszna!



W zamian za ten mały grzeszek nie słodzę kawy, bardzo rzadko dodaje też mleko. Wyrobienie tego nawyku nie było łatwe i szybkie, ale wszystko jest kwestią czasu. Wystarczy bardzo chcieć;)





Często 'do kawy' wybieram też dobrą książkę. Kiedyś nie miałam czasu na nie, teraz staram się to zmienić, bo ''kto czyta książki, żyje podwójnie'' ;) 


Jednak ostatnio stawiać na książki psychologiczne, motywujące do działania. Jeśli znacie takie, dawajcie tytuły;)

W tym poście to byłoby na tyle. Oczekujcie drugiej częsci!




26 komentarzy:

  1. wiele dobrego słyszałam o wodzie z cytryną, muszę zacząć na nowo pić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. musze też sobie postanowić, aby pić tą wodę z cytryną ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie takie dni kiedy mogę robić co chce i bez pośpiechu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. piję ciągle wodę z cytryną, jeszcze polecam picie wody z cytryną i grejpfrutem też dobra sprawa ;)


    http://foreveryoungxdo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ja coś nie mogę sie przełamać do porannej szklanki wody, chodź wiem ile z tego pozytywów :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe rady ;) słyszałam coś o tej wodzie z cytryną, ale nie byłam do końca pewna czy to zadziała.
    fajny pomysł na post.
    Pozdrawiam :)

    hopefulness5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię wodę z cytryną :)
    mogłabym prosić o poklikanie w nowym poście? :)
    http://czillen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie piłam jeszcze tak przygotowanej wody. ;) Powinnam chyba zacząć!
    Kawę uwielbiam, ale słodzę ją jedną łyżeczką i dodaję mleka.

    lady-aria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja niestety mam alergię na cytrusy :(:(

    OdpowiedzUsuń
  10. o świetne rady! ;) o wodzie z cytryną slyszalam, ale pije tylko od czasu do czasu w celu orzeźwienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też zaczynam każdy dzień szklanką wody i słyszałam, że najlepiej pić ją ciepłą i z cytryną, ale przyznam, że nie próbowałam tak, a z tego co piszesz to warto :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie także obowiązkowo siłownia, pyszna kawka i oczywiście pożywne śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień zaczęty ćwiczeniami, to już nie dzień leniwy :D A ja dopiero zaczynam drogę z odchudzaniem...

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja nie ćwiczę wcale :) ale jak tylko zrobi się cieplej wskoczę na rower. Teraz jakoś nie mogę się ogarnąć.. jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej, więc wiadomo :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ulubiony serial najlepiej ♥ piękny masz kubek do kawy:D

    { [Blog] [IG] }

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba zacznę własnie tak zaczynać dzionek, ta woda z cytryną mnie zaskoczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. super post ;)
    zapraszam do mnie --> http://eunikovakinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Też uwielbiam wodę z cytryną :)
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  19. nie wiedziała, że cytryna ma aż tyle właściwości ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post :) Też lubię bardzo wodę z cytryną i herbatę zieloną :))

    OdpowiedzUsuń
  21. fajny wpis, ja również polecam wodę z cytryną na dzień dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post,musze zacząć tak pić :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Od kilku dni też piję wodę z cytryną i czekam na efekty - ale czytałam, że potrafi zadziałać cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Que lindas imagens arrasou amei
    Canal: https://www.youtube.com/watch?v=B_PCR9rMnVk
    Blog:http://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię wodę z cytryną i wiem, że świetnie działa na cerę :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj, pewnie zrobię to samo;)