wtorek, 2 września 2014

Czym jest dla mnie kawa?

  Czym jest dla mnie kawa? Hmm.. Pamiętam, że jak byłam mała to strasznie jej nie lubiłam, już sam zapach przyprawiał mnie o mdłości. Powiedziałam wtedy, że nigdy nie będę jej pić. Do czasu, aż nie spróbowałam kawy z mlekiem. Wtedy stała się dla mnie neutralna. Jeżeli ktoś mi zaproponował to moglam ją wypić. Potem nadeszły studia i sesje.. i chyba wtedy naprawdę polubiłam jej smak. Chcąc nie chcąc musiałam się nią ratować, bo żadne energetyki nie wchodziły w grę. Teraz kiedy chodzę na praktyki i muszę wcześnie wstawać, a do tego później uczyć się na egzamin pijam nawet dwa kubki, ale duży wpływ ma na to, to że mi naprawdę smakuje. Chyba się uzależniłam. Ale jakby nie patrzeć kawa jest bardzo zdrowa, oczywiście pita z umiarem. Jej dużym minusem jest to że wypłukuje magnez, wiec już niedługo muszę zacząć go łykać;)


 Najczęściej piję kawę z ekspresu, jest najlepsza i najzdrowsza, ta ze zdjęcia jest moją ulubioną.


Jeśli nie mogę skorzystać z ekspresu to piję kawę rozpuszczalną. Tą wyżej lubię, ale nie jest jakaś idealna. Po prostu nie chce mi się szukać i próbować, bo zdecydowanie bardziej wolę tą z ekspresu;)
Kawa rozpuszczalna świetnie się nadaje do zrobienia kawy mrożonej, którą w połączeni z lodami uwielbiam!



Zalety picia kawy:
- pomaga długo zachować młodość,
- ogranicza skłonność do migren. 
- chroni przed nowotworem   
- zapobiega astmie 
- chroni przed próchnicą
- zmniejsza napięcie mięśni gładkich, powodując rozprężenie
Wady picia kawy:
- wypłukuje z organizmu magnez i witaminy z grupy B oraz wapń
- powoduje nadmierne wydzielanie się kwasów żołądkowych, co jest niebezpieczne przy wrzodach żołądka
- może wywołać rozkojarzenie, rozdrażnienie, niepokój


A Wy jaki macie stosunek do kawy?:)


31 komentarzy:

  1. Dla mnie kawa to dar bogów :) tak zaczynam dzień :) uwielbiam jej zapach i aromat.Piję ją w każdej postaci :) po pracy razem z mężem celebrujemy chwilę,zawsze z filiżanką kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście zapach kawy uwielbiam, ale samej kawy już nie za bardzo. Ew. latte macchiato :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie cierpię kawy. ^^ a jak już to rozpuszczalna z 2/3 mleka. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. och z lodami i ciastemmmm <3 i jestem w raju :) ja się uzależniłam w liceum, gdzie spałam na stojąco siedząco i chodząco :P no oczywiście uwielbiam i kocham najlepiej z ekspresu i z miodem :))

    beastpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piję i uwielbiam, nie wyobrażam sobie poranka bez rozpuszczalnej z cappuccino i mlekiem. I bardzo słodkiej :P czarnej nie zniesę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam, mogłabym pić litrami :) Najbardziej lubię z ekspresu, kiedy się śpieszę też piję rozpuszczalną Jacobs, nie lubię Nescafe, którą wszyscy zachwalają, w zeszłe wakacje byłam kelnerką i nauczyłam się robić latte, od tamtej pory uwielbiam kawę ze spienionym mlekiem i z dodatkiem syropu - waniliowego lub kokosowego, bardzo dobra jest też z cynamonem lub z odrobiną startej gałki muszkatołowej ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. W moim przypadku kawa po prostu jest pita dla smaku. Nie specjalnie pomaga mi się obudzić, z racji tego, iż piję bardzo słabą. Nie lubię smaku goryczki. Zazwyczaj jest to rozpuczalna Nescafe Gold lub zwykła kawa zbożowa ; )) A tą z pierwszego obrazka piją moi rodzice ;)
    healthfash - obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. kawa <3 uwielbiam! właściwie to już uzależnienie od kofeiny bo minimum 1 dziennie musi być :) zazwyczaj rozpuszczalna z mlekiem ale nie pogardzę innymi :-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Yummy<3
    Love you cake:)

    http://fashionsecrets-oksana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Każdy swój dzień zaczynam od wypicia mocnej kawy...:),niestety fusiastej ale tą lubię najbardziej :)
    Mrożona z lodami latem idealna :)
    Pozdrawiam :)
    ____________________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. dopóki nie pracowałam mogłam funkcjonować bez kawy, teraz - nie ma mowy! :) kubek kawy o poranku, do tego aktualna gazeta i papieros to sposób na idealnie rozpoczęty dzień hihi. Pozdrawiam ciepło, Asia

    OdpowiedzUsuń
  12. Great Post! Follow each other on GFC, Google+ and Bloglovin? If yes, follow me and i follow back as soon as i see it. Let me know with a comment on my Blog

    Keep in Touch xx Rabea from germany
    http://rabeasbeautytipps.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja osobiście od paru miesięcy pije kawę raz dziennie bo jak zaczęłam chodzic do liceum to muszę wstawac bardzo wcześnie ale czasem staram sie ją zamieniać na czarną herbatę :) A tak przy okazji świetny post !!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest mi miło poinformować Cie, ze zostałaś nominowana do Liebster Blog Award !!! Wszystkie szczegóły znajdziesz na moim blogu w dzisiejszej notce! Pozdrawiam i dobrej zabawy! Dobra robota kochana!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie się zdarzało pić rozpuszczalną czasami ale odkąd zaczęłam pracę co dziennie muszę wypić kawę mocną z mlekiem z ekspresu nie obędzie się bez niej, dobrze że pracuje w kawiarni :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście nie lubię kawy w smaku, ale bardzo lubię jej zapach :)
    Pozdrawiam !

    http://kamii-foto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak jak napisałaś, że po jakimś czasie kawa stała się neutralna - tak jak dla mnie. Jeżeli ktoś proponuje to wypije. Na mnie kawa nie działa w sposób rozbudzający czy coś w tym rodzaju, spokojnie mogę po niej zasnąć, więc czy ją wypiję czy nie to bez większego znaczenia. Chociaż lubię słodką kawę mrożoną. :)
    Ja już obserwuję!
    http://hey-no-name.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. ja też jej na początku nie lubiłam ale teraz lubię tylko capoucino :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rozpuszczalna z mlekiem, najlepsza! <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Szczerze powiedziawszy ja kawy nie lubie a sam jej zapach niesamowicie mnie drażni. Od kiedy zaczęłam pracować od 19 do 7 rano to piłam napoje energetyczne ale po jakims czasie juz nie dawały rezultatów. Wypiłam małe espresso z automatu i było lepiej. Od tamtej pory od czasu do czasu piję taką kawe ale tylko z ekspresu i to małą a do tego 3 łyżeczki cukru i 3/4 mleka ; )

    http://nennka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja uwielbiam kawę, jednakże nie mogę jej pić bo mam problemy żołądkowe właśnie prze nią :(
    kejtifashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ja raz w życiu wzięłam jeden łyk kawy i nigdy więcej nie spróbuję :D
    nie lubię po prostu :D nawet jak jest sesja to nie piję :D
    co powiesz na wzajemną obserwację?:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Polubiłam kawę właśnie na studiach i pijam rozpuszczalną z mlekiem, bez cukru, bo... nie mam ekspresu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Those are some beautiful pictures and an awesome post.
    Would you like to follow each other?
    Participate in my giveaway to win Klairs new skincare product via Wishtrend.
    http://www.icynosure.in/2014/09/giveaway-time-with-wishtrend.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Kawę piję raz na tydzień, z mlekiem, bez cukru. Za to bardzo lubię kawę zbożową, (Inkę) samą bądź z odrobiną mleka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bez kawusi nie zaczynam dnia! :D

    www.jiffywithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja i kawa to nie jest chyba zgrany duet :D
    Jestem chyba bardzo wrażliwa na kofeinę i dziwnie czuję sie po kawie..
    Ale od czasu do czasu lubię wypić słabą kawę z mlekiem ;)

    http://pannadelifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja rowniez uwielbiam kawe:)

    Obserwujemy? Jesli tak zacznij a sie szybko odwdziecze :) wpadnij tez jeszcze czasem..!

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj, pewnie zrobię to samo;)