środa, 13 sierpnia 2014

fit dinner - placuszki z cukini

Cześć!
Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym apetycznym postem. Dajcie znać, czy Wam się takie podobają;)
Bardzo lubię cukinie pod każdą postacią. W leczo, w panierce przysmażoną na patelni i właśnie jako placuszki z cukinii. Są bardzo proste, a jakie pyszne!

Potrzebujemy: 

200g cukini
2 duże łyżki mąki - ja dodałam pełnoziarnistą
1 jajko
pół średniej cebuli
łyżka oliwy
1/3 łyżki bazyli
1/3 łyżki majeranku
pieprz ziolowy
szczypta soli

Wykonanie placuszków:
Cukinie obieramy i ścieramy na tarce na dużych oczkach.

Jajko należy rozmieszać w miseczce.


Wsypujemy mąkę


posiekane zioła


oraz cukinie i mieszamy.


Do sosu jogurtowego potrzebujemy:
100g jogurtu naturalnego/greckiego
100g ogórka
pół ząbka czisnku
łyżeczka soku z cytryny
sól 
pieprz

Wykonanie sosu jogurtowego:



Obieramy i trzemy ogórek na małych oczkach.


Dodajemy jogurt

czosnek oraz pieprz i sól do smaku.
(nie mogłam przegręcić tego zdjęcia :/ )


Formujemy małe placuszki. Ja tutaj zrobiłam zbyt duże, bo trudniej się smażyły i przewracały.


Smażymy z obu stron, aż będą ładnie brązowe.

Można podawać z ziemniakami, ryżem, makaronem, ja akurat zrobiłam ze szparagami, bo.. kocham szparagi! Mogłabym je jeść codziennie!
Z tylu składników mogą się dobrze najeść dwie, trzy osoby, zależy ile nam potrzeba, Mi wyszły 4 takie duże placki;) Ten przepis znajdziemy też w książce Ewy Chodakowskiej, gdzie jest naprawdę dużo pyszności.
Smacznego!

44 komentarze:

  1. Fajny przepis, ale ja akurat za cukiniami nie przepadam. Chętnie poczytam inne Twoje przepisy, zawsze można wtedy wyłapać coś ciekawego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. prezentują się bardzo apetycznie, musze przetestować! :)
    mogłabym prosić o kliknięcie? :)
    http://czillen.blogspot.com/2014/08/geek.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale zgłodniałam! Muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chętnie bym zjadła taki zdrowy posiłek;)
    mam prośbę, kliknęłabyś mi w linki http://woman-with-class.blogspot.com/2014/08/witajcie-mam-dzis-dla-was-przeglad.html będę bardzo wdzięczna !:)
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam na ogrodzie bardzo dużo cukini, codziennie na kolacje jadłam te placuszki i nieco się nimi przejadłam. Ale za jakiś czas chętnie do nich wrócę tym bardziej ,że uwielbiam warzywa i owoce. :))
    Pozdrawiam ;*
    http://wikkistyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. super post<3
    yummy<3
    Maybe want follow each other? if yes, just follow me and i follow you back :)
    http://fashionsecrets-oksana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam mniam mniam!

    pozdrawiam,
    Ola:*
    FASHIONDOLL.PL

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za cukinią, ale te placuszki wyglądają smakowicie :)
    Może wspólna obserwacja ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wypróbuje i dam znac jak wyszło ;)

    http://lady-emi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Bieganie to super sprawa :)

    http://www.lady-emi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Thanks for checking out my blog, dear:)
    I am your follower on GFC(155)
    http://fashionsecrets-oksana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają pysznie! Zapraszam do siebie. Co powiesz na wspólna obserwacje? patyskaa.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo je lubię, nawet były u mnie dzisiaj na obiad!
    Obserwuję i pozdrawiam ciepło :)
    fashion-and-lifestyle99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. chyba takie niedługo zrobie :)
    Co ty na obserwacje za obserwacje ?:)
    oldzi-k.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. wspaniale wyglądają, spróbowałabym!
    ✄ blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Jadłabym :)
    Zapraszam do mnie: http://www.douux.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Od dzieciństwa placki z cukinii to moje ulubione danie!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. wyglądają mega smakowicie! <3
    super przepis ;)

    zapraszam: gertrama.blogspot.com
    obserwujemy? odp u mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam :)
    A moja mama wczoraj robiła zupę krem z cukini i wyszła pyszna ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Mniam, moja mama kiedyś coś takiego robiła :) Obserwuje i liczę na rewanż :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  21. cukinie też uwielbiam pod każdą postacią, ale takich placuszków jeszcze nie jadłam! lecz już kopiuję przepis i mam nadzieję, że wkrótce uda mi się takie zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Placuszki z cukini kocham <3 obserwuję :))

    OdpowiedzUsuń
  23. mniam
    tak obserwujemy, zacznij
    http://www.senioritasunshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. no nie! próbowałam je zrobić, przepis wzięłam z jakiejś kolorowej gazetki, ale mi nie wyszły ;) za to Tobie jak widzę udały się i bardzo smacznie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba próbować parę razy, praktyka czyni mistrza;)

      Usuń
  25. moja mała uwielbia cukinię:) wyglądają bardzo apetycznie, pozdrawiam:)
    http://www.swiatwkolorzeblond.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. akurat za plackami z dyni nie przepadam, ale stylizacja z poprzedniego wpisu jest cudowna :)
    noemisoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może z cukini Ci przypadną do gustu;)

      Usuń
  27. Świetny Blog! :)
    http://macreateart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. mmmm wygląda to fajnie i smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale świetny przepis :)
    Dobrze , że tu zajrzałam bo właśnie szukałam jakiegoś ciekawego pomysłu na cukinie :D
    Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie ;)
    Pozdrawiam
    Sylwetta

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj, pewnie zrobię to samo;)