środa, 18 czerwca 2014

duolingo

  Hej!
  Bardzo lubię uczyć się języków obcych, nie jest to dla mnie jakiś obowiązek, męczarnia, nie bronie się od tego rękami i nogami. Po prostu to lubię i ciągnie mnie do tego;) co prawda nie wyobrażam sobie studiować jakiejś filologii, co to to nie, tam bym się chyba nie sprawdziła. Co innego nauka języka dla siebie, żeby się dokształcić, żeby się dogadać za granicą.




  Póki co w życiu uczyłam się trzech języków: niemieckiego, angielskiego i francuskiego. Francuskiego uczyłam się w szkole średniej, lubiłam go, aczkolwiek po skończeniu szkoły już nie miałam z nim styczności, więc to czego się nauczyłam, a nie było tego mało, wyleciało z głowy. Angielskiego uczyłam się tylko w gimnazjum. Dla niektórych to pewnie dziwne(dla mnie trochę też) ale od podstawówki miałam niemiecki, który umiem najlepiej - słówka szybko wchodzą do głowy, gramatyka dla mnie jest łatwa. Pewnie jest tak dlatego, bo im jest się młodszym tym język szybciej 'wchodzi'. W tym roku w wakacje postanowiłam się doszkolić z angielskiego i niemieckiego. Pościągałam multum aplikacji na telefon i zastanawiam się kiedy ja je wszystkie ogranę;d Jednak zdecydowanie ulubionym jest duolingo i fun easy learn.



  Duolingo jest to darmowa aplikacja, z której możemy korzystać za równo online, jak i na telefonie. Według mnie najlepiej się tam uczyć języka od podstaw, ale jeśli jesteśmy bardziej zaawansowani to możemy przejść testy z poszczególnych działów i znajdujemy się na poziomie, który nas interesuje. Aplikacja jest strasznie wciągająca! Przechodzimy etapy, zdobywamy punkty, ja nie mogłam się od niej oderwać :D Szata graficzna, jak i dzwięki są bardzo fajne, uczyć się można w naprawdę przyjemnej atmosferze! Nie orientowałam się jakie tam są języki, bo zależy mi póki co żeby opanować dwa, a dobrze, ale z tego co mi wpadło w oko to gama języków jest naprawdę duża. Minus dla niektórych jest taki, że aby uczyć się innego języka niż angielski to jako drugiego języka nie możemy używać polskiego. Ja na przyład wcale nie uważam tego za minus! Można dodatkowo przypomnieć sobie słówka z angielskiego, bądz innego języka który jest dostępny. Od siebie mogę jeszcze doradzić, żeby podczas nauki używać wifi, bo aplikacja lepiej działa.






Fun easy learn jest moim drugim ulubieńcem. Używam tych aplikacji na zmianę w zależności, czy mam dostęp do wifi czy nie. Ciekawa grafika, świetnie ułożone zadania w zależności od stopnia trudności pomagają w efektywnej naucę. Na początku mamy odblokowane podstawowe słówka. Zdobywamy 'kwiatuszki' i przy odpowiedniej liczbie możemy odblokować kolejny poziom. Tu również można się wciagnąc i nie wiemy kiedy te słówka wpadają do głowy!




W tym przypadku nie wiem, czy tą aplikacje można używać na komputerze, ale na telefonie na pewno tak. Wydaje mi się, że to wielka wygoda. Możemy wykorzystać każdą chwile, kiedy nudzimy się w kolejce do banku, lekarza, kiedy czekamy na przystanku, jedziemy autobusem.


Mam nadzieje, że zmotywowawałam kogoś do zabrania się do nauki języka, tak naprawdę przez zabawę, bo wtedy najszybciej się uczymy, bez wysiłku, z przyjemnością. Oczywiście najważniejsza jest systematyczność. Chwilka czasu każdego dnia w niedługim czasie bardzo zaowocuje. Potrzeba czasu i cierpliwości, ale na efekty warto czekać! Mamy teraz tyle mpzliwosci
możliwości  czemu by z nich nie skorzystać?

Zapraszam na mojego instagrama i do później!

21 komentarzy:

  1. Ja studiowałam filologię romańską (język francuski i hiszpański) i choć były to naprawdę wymagające studia, podczas których nie można było uczyć się jedynie w sesji, ale trzeba było pracować przez cały rok, stwierdzam, że nie taki diabeł straszny jak go malują ;) Ale ja właśnie nie potrafię przekonać się do żadnych aplikacji nauki języków obcych. Może jestem już stara, ale tradycyjne metody odpowiadają mi najbardziej. Pozdrawiam :)

    PS zapraszam Cię do mnie, a zwłaszcza na mój "językowy post". Jeśli znasz francuski, może Ci się spodobać :)
    http://messsinspirations.blogspot.com/2014/04/zabawa-w-goebia-i-karalucha.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najbardziej lubię uczyć się niemieckiego :))

    OdpowiedzUsuń
  3. słyszałam o tej aplikacji. Miałam ją ściągnąć i zapomniałam. Zaraz ją ściągne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też uwielbiam uczyć się nowych języków. Aczkolwiek nie używam do tego telefonu. Wydaje mi się,że może to być fajne do nauki słówek, ale najlepiej uczyć się wprost od ludzi mówiących w tych językach.
    I czytanie książek mi pomaga. Biorę się za nie na dość wczesnym etapie nauki i próbuję... dużo się z nich uczę, a potem wszystko przychodzi szybko i fajnie się czyta w oryginale różne dzieła. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że najlepiej się uczy jak w około słyszymy tylko ten język, ale nie zawsze jest to możliwe. Czytanie książek i oglądanie filmów jest bardzo dobre, ale wiadomo, musimy na to poświęcić więcej czasu;)

      Usuń
  5. A u mnie wręcz przeciwnie.. języki to nie moja specjalność. Nie mówię, że bronię się od nich rękami i nogami ale ciężko mi to idzie chociaż się uczę mam z tym spore problemy. Angielskiego uczę się od 4 roku życia czyli w sumie już 14 lat. Niemieckiego uczyłam się 6 lat i coś tam pamiętam ale za mało żeby się dogadać z jakimś niemcem, a francuskiego uczę się od 2 lat na zasadzie ZZZ (zakuć zdać zapomnieć) nie robię tego specjalnie, zwyczajnie jeżyki mi do głowy nie wchodzą :( Wiem, że w dzisiejszych czasach jest to spory problem, ale co zrobić ... ?
    Powodzenia w nauce i ogarnięciu aplikacji ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uczę się na memrise, ale mój przyjaciel często polecał mi duolingo. ;)
    Często czytam także książki i oglądam bajki po angielsku, ponieważ oglądanie wiadomości okazało się dla mnie zbyt skomplikowane.

    Zapraszam!
    www.lady-aria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, żeby oglądać wiadomości to już jakąś większą wiedzę trzeba mieć;)

      Usuń
  7. Ja chętnie bym się chciała nauczyć jezyka i nawet nie sądziłam ,że przez telefon tak można :) Łatwo i przyjemnie ; )
    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie,a ja się zrewanżuje :)
    CLICK

    OdpowiedzUsuń
  8. pytałaś o obserwację :) ja już teraz Twoja kolej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post.
    Pytałas o obserwacje i obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze wiedzieć o takich aplikacjach! muszę sobie je zainstalowac : )) pozdrawiam, obserwuję i zapraszam do siebie. Dopiero zaczynam i jeżeli zajrzysz będzie mi miło :) http://rowerowe-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa aplikacja, nie słyszałam wcześniej o niej :)

    + ja też obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oooo też korzystałam z aplikacji duolingo :))

    Zapraszam do siebie.
    http://ineedyoursoul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Heh z francuskim mam dokładnie identycznie jak Ty :) Angielskiego uczyłam się kilkanaście lat w zwykłej szkol i trochę w szkole językowej metodą Callana. Kilka miesięcy temu przeprowadziłam się do Niemiec i muszę się teraz uczyć języka niemieckiego od podstaw, bo wcześniej nie miałam z nim styczności. Korzystam z kursu na stronie deutsche.info i z zeszytów Easy Deutsch. Z wielką chęcią włączę teraz do codziennej nauki polecane przez Ciebie aplikacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak już załapiesz podstawy to później będzie już tylko łatwiej;)

      Usuń
  14. Świetny post ;)

    http://www.lady-emi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow! Masz wspaniałego bloga. Przeglądnęłam wcześniejsze posty, które mi się bardzo spodobały. Będę tu częściej wpadać :) .
    Zapraszam:
    mystersdaria.blogspot.com
    Jeśli mój blog Ci się spodoba zaobserwuj go, a z pewnością zrobię to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwsza aplikacja mnie zaciekawiła, a próbowałaś memrise? Uwielbiam ;D
    Ja od dziecka uczyłam się niemieckiego, miałam nauczycielkę z powołania która dużo mnie nauczyła, niestety w liceum nauczyciel trafił mi się nieciekawy, nie ciągnął w górę, zniechęcał i w taki sposób zaniedbałam ten język, a szkoda...
    Jeżeli chodzi o angielski to orłem nigdy nie byłam, potrafię się dogadać i zrozumieć jedynie ;D A szlifuje go codziennie na zajęciach ponieważ studiuje w tym języku ;)
    I niedawno zaczęłam się uczyć francuskiego, moje marzenie - w końcu mogę je spełnić, jestem totalnie zauroczona tym językiem, jest trudny, ale tak samo piękny ;)

    jootkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie słyszałam o niej, ale na pewno zobaczę;)

      Usuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj, pewnie zrobię to samo;)